Handla med scanner

Jag måste berätta hur det var när jag var och handlade på Ica Maxi när de precis hade börjat med självscanning. Coop Forum hade haft det ett tag och eftersom jag oftast handlar där så var jag en van "scannare".

Hur som helst var jag på Maxi, hade handlat typ en hel kundvagn, och var noga med att scanna och göra allt ordentligt. Eftersom jag inte hittar så bra på Maxi hade jag irrat omkring en stund och letat efter frysta kycklingfiléer.

Nöjd och klar stegade jag mot kassan med Icakortet i handen. Det stod en kund framför mig. Då slog det mig: "scannade jag verkligen kycklingfilén".....? Kunden framför var klar och kassörskan hade på något sätt tagit mitt kort ur handen på mig och dragit det samt att jag skulle bli kollad (som man blir VARJE gång man har STORHANDLAT förstås).

Då säger jag: "Jag vet inte om jag scannade kycklingen...." och kände mig som en tjuv. Jag såg på henne att hon tänkte att jag försökt chansa att inte bli kollad och få kycklingen gratis. Det hettade om kinderna och det var som en mardröm! Fatta läget när kassörskan säger "Jodå, allt stämde".

Kan säga så här, det dröjde innan jag gick dit igen, fast jag inte hade gjort nåt....

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hahahhahaha ja du vad pinsamt det kan bli ibland.

2008-11-21 @ 21:23:32
Postat av: Helen

Jag har också försökt med att scanna varor .

Och ALLTID åkt dit i kontroll, suck.

Så i slutändan har det tagit dubbelt så lång tid och jag är super irriterad när jag går därifrån.

Men ha ha så pinsamt läge du hamnade i.

2008-11-24 @ 13:14:18
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0