Första körningen!

Blev lite bekymrad igår om nederbörden. Vaknade i morse och fick faktiskt lite ont i magen....


Nåväl, på med Truckerjackan, mössa och hundstövlarna!
Kröp i 50 kilometer i timmen mellan långtradarna på Händelövägen ut till trafikskolan.


Väl framme tog jag lite kaffe och väntade på att Tommy skulle komma.
Vi gick igenom lite hur växellådan (split & range-låda) fungerade.
In bakom ratten och körde några varv på gården.
"Då tar vi på oss säkerhetsbältena och åker ut genom grindarna", sa Tommy.
"Oh, shit", tänkte jag.
Ut till Lindö och snurrade lite på oplogade villagator. Sedan tillbaka ut till Risängen (alla rondeller, ni som vet).
Snöigt, mycket trafik men det gick galant. Sen körde vi lite i stan, vilket inte var så svårt faktiskt.
Jag tyckte att det var skitkul! 80 minuter gick så fort och sen var det dags att åka tillbaka för att BACKA in lastbilen i garaget. Tommy klev ur och ställde sig bakom lastbilen och vinkade åt mig hur jag skulle styra men det började att slira precis när jag skulle in pga halkan, så Tommy tog över och backade in. Det var lite synd...
När vi var klara skulle Tommy fota mig vid en annan lastbil. När jag tittade i kameran när jag kom hem hade det inte blivit något kort! Nästa gång...
Körlektion nummer 2 blir på onsdag... kan knappt bärga mig!



Kommentarer
Postat av: Helen

Vad roligt att det gick bra fast att det var snö ute . Du är så himla duktig. Ha en trevlig helg

2009-02-06 @ 16:04:20
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Jag fick beröm för att jag körde mjukt och fint och tog egna initiativ. MYCKET mallig över mig själv är jag!! Trevlig helg du med.

2009-02-06 @ 21:19:03
Postat av: marina

Bra att du fick köra i snö då har du fått den erfarenheten litegrann

2009-02-06 @ 22:57:42
Postat av: Jennie

Bra jobbat tjejen.

Kram

2009-02-08 @ 16:58:42
URL: http://lilltrollan.blogg.se/
Postat av: karin

Häftigt!

Du SKA vara stolt. Och mallig.

Så det så.

2009-02-09 @ 05:43:08
URL: http://karin-2xk.blogspot.com/
Postat av: Ann-Sofie

Tommy sa att vi skulle kolla lite på linjer och markeringar på vägbanan nästa gång. Vet inte hur det blir med det, för det ska ju snöa som sagt....

2009-02-09 @ 12:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0