Kört lastbil idag

Hade körlektion idag igen och precis när jag hade sagt till Tommy att det gick ovanligt bra idag, så var det polisutryckning med blåljus och sirener med flera polisbilar i stan. Givetvis hetsade jag upp mig lite och blev nervös när en buss plötsligt svänger ut mitt framför en mötande polisbil! Sen körde jag bara runt med växelspaken som om det var nån jäkla grötkastrull jag rörde i! Fick en blackout och visste inte vilken växel jag hade eller nånting, så jag körde med kopplingen nertryckt och bromsade samtidigt nerför hela Kungsgatebacken! Lyckades sedan komma till sans när jag fick stanna för gående och komma igång igen. Körde sedan den fruktade Kvarngatan ner och det blev lika rörigt där! Sen lyckades jag skärpa till mig och sen gick det bra! Jag måste fråga Tommy om det finns någon annan som har varit värre än mig! Han är tålmodig, den lugne Tommy! Nästa gång MÅSTE jag äta ordentlig frukost innan jag kör.
  

Kommentarer
Postat av: Helen

Bara du inte gör min tabbe och tar körskoleläraren på låret i stället för att ta växelspaken. Din lärare har nog sett värre än dig. Men inte lika gullig och trevlig...där är du nr 1

2009-02-24 @ 22:15:24
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

I dag har jag haft pooltur på 2:an och eftersom jag HATAR pool så har jag varit en tjurig bitch idag. Är gullig i morgon igen! Kram

2009-02-25 @ 16:59:00
Postat av: svala

oj då.. det lät inte alls kul det där!! hoppas du hinner med frukosten nästa gång.. kram

2009-02-26 @ 20:36:06
URL: http://www.svalaandersson.com
Postat av: Annette

Hmm jäkla poliser som kommer och skrämmer en så där så man tappar koncentrationen... Det måste dom ju begripa när dom ska ut att åka att dom får tänka på oss andra stackare i trafiken! ;) ;)



Kul att se en tjej som utmanar ett mansdominerat yrke!! Go Girl!!



Hoppas du får en fin tisdag.

2009-03-17 @ 09:04:40
URL: http://arom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0