Slut på teorin!

Ja, då är teorin för lastbilskortet slut för denna gång! Har nu bokat tid för uppskrivning för C (lastbil). OM jag klarar teorin är det dags att börja med körningen. När den är avklarad (och jag klarar uppkörningen) är det dags att köra vidare med teorin för E (släp). SEN börjar den stora utmaningen, nämligen att KÖRA bil och släp på en så där ca 24 meter..... Som bekant finns det ju en och annan RONDELL i Norrköping...
Om ni märker att det plötsligt inte finns en enda  hel trottoarkant kvar i stan, ja då vet ni varför.
Mammor med barnvagn bör hålla sig så nära husväggarna som möjligt.
Hundägare bör hålla hundarna i kort koppel.

Sen är det ett trafikmärke som gör mig väldigt förbryllad...






1. Endast moped klass I förbjuden
2. Endast moped klass II förbjuden
3. All mopedtrafik förbjuden

Var gärna med och gissa det rätta svaret!

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag skulle ju vilja gissa på svar nummer 3 men det är säkert ett av dom andra alternativen. Nu finns det ju så mycket olika sorters mopeder typ eu . Så jag gissar på svar 1.

2008-12-05 @ 09:14:26
Postat av: Jennie

Jag tror det är nr 2.Vad vinner man för pris om man har rätt?? Lite fina pepparkakor kanske?:)

2008-12-05 @ 11:09:16
Postat av: Ann-Sofie

Rätt svar är 2, moped klass II, alltså vanlig "knattermoppe". MEN, i detta sammanhang hör moped klass I (EU-moped) till motorcykel, men eftersom märket säger "förbud för ENDAST moped klass II så borde det ju vara tillåtet att köra motorcykel och EU-moped, eller hur? VARFÖR är det endast förbud för klass II? Vilket jävla märke!!! Grattis Jennie!

2008-12-05 @ 18:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0