LCHF mästerkocksmat

I dag är det finalen i mitt nuvarande favoritprogram "Sveriges mästerkock" ! Båda tjejerna är lika bra, få se vem som vinner!

Dagens mat här hemma blev köttfärsbiffar, kantarellsås och herrgårdsgrönsaker. Barnen fick pasta skruvar till.
Färsen blandar jag med 1 ägg, 0,5 msk fiberhusk, en skvätt grädde, salt, svartpeppar och sedan vatten så mycket som behövs. Jag rullar och plattar till och steker dem i ugnen.
Kantarellsåsen består av smörfräst svamp och gul lök, grädde, Philadelphia-ost (reder man med), salt vitpeppar, lite soya och timjan. Till servering herrgårdsgrönsaker och en liten klick osockrad lingonsylt. Den jag använder innehåller 6 g kolhydrater per 100 g men jag tar bara en matsked för smakens skull!
Den här svampsåsen skulle fått Mannerheim att svimma så god vart den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0