LCHF Kyckling

I recepten gäller produkter med full fetthalt, inget lightkrafs!
Jag använder mig av de mindre innerfiléerna.

Lägg valfri mängd fryst kycklingfilé i en form.
Salt, peppar och chicken & steak-krydda (Genomskilning kvarn). (Kolla på kryddburkarna så de inte innehåller E621 eller glutamat).
Lägg på fetaost i tärningar.
Rör ihop creme fraiche med lite ovispad grädde och bred ut det över kycklingen.
Skjuss in i ugnen, 180 grader varmluft ca 25 min. Skär lite i kycklingen så du ser att den är klar. Tiden varierar mellan ugnar och storlek på filé.

Servera med massa blandade salladsblad och halverade minitomater.


Kommentarer
Postat av: Karin

Härligt! Jag får nog hålla mig till kycklingen om Conny ska äta. Jag älskar lax men han tycker det smakar för mycket fisk om lax???!!

Ser ju riktigt gott ut, båda recepten. Men är det de enda man får äta under en hel dag ? Kram Karin

2012-03-20 @ 16:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0